7 prostych sposobów na szybką promocję twoich kursów online

7 prostych sposobów na promocję twojego kursu online

Data publikacji 18 stycznia 2019 autor Dawid Tumiński

Stworzenie najlepszego kursu online to tak naprawdę dopiero początek twojej pracy.

Drugi etap jest równie ważny, a może i ważniejszy. Bo przecież nikt nie zapisze się na twoje kursy, jeśli o nim się nie dowie.

Jeśli nie jesteś profesjonalnym marketingowcem, spopularyzowanie twojego kursu może stanowić dla ciebie nie lada wyzwanie.

Oto 7 prostych sposobów na to, aby jak najwięcej ludzi dowiedziało się o twoim nowym, pachnącym jeszcze świeżością kursie jak najszybciej.

#1 Branżowe fora internetowe

Dziś już może trochę zapomniane (zupełnie niesłusznie) fora internetowe wciąż stanowią świetne miejsce do spopularyzowania twojego kursu.

Dużą ich zaletą fakt, że znajdziesz tam ludzi zainteresowanych danym tematem. Nie są to przypadkowe osoby, które nie zwrócą uwagi na twój kurs online. Raczej są to osoby, które wiedzą po co są na tym forum i chętnie skorzystają z nowych, pomocnych materiałów.

Fora mogą też być świetnym miejscem na dopracowanie twojego kursu – możesz po prostu podpytać, co zdaniem użytkowników w takim kursie powinno się znaleźć, a co nie, co dodać, a co odjąć, co zmienić, a co pozostawić bez zmian.

Dobrym pomysłem jest też wcześniejsze udzielanie porad innym użytkownikom forum.

Dzięki temu zbudujesz swoją reputację eksperta w danej dziedzinie i łatwiej będzie ci później przekonać ludzi do zapisania się na twój kurs.

Na forach internetowych możesz też umieszczać linki do fragmentów swojego kursu jako osobne posty – tutoriale. Dzięki temu zainteresujesz większe grono użytkowników swoim kanałem na Youtube, swoją stroną internetową czy blogiem.

Warto zatem tworzyć swoje kursy online na zasadzie “content reusability”, czyli treści do ponownego wykorzystania, o czym więcej przeczytasz w tym wpisie.

Fora internetowe są dziś trochę wypierane przez grupy w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Facebooku.

#2 Grupy w mediach społecznościowych

Najpopularniejsze są oczywiście grupy tematyczne na Facebooku. Tutaj, podobnie tego jak na forach, znajdziesz ludzi zainteresowanych danym tematem. Zazwyczaj osoby dołączające do danej grupy są zainteresowane tematem i z chęcią zainteresują się twoim kursem online.

Skuteczność twojej promocji na grupie facebookowej będzie zależała od liczby jej członków i stopnia zaangażowania użytkowników.

Rzecz jasna skuteczność twojej promocji na grupie facebookowej będzie zależała od liczby jej członków i stopnia zaangażowania użytkowników w życie grupy. Dołączenie do niej wymaga od ciebie jedynie wyszukania tej, która cię interesuje i wysłania prośby o przyjęcie.

Jeśli jednak nie możesz znaleźć odpowiedniej grupy, możesz założyć ją sam o czym przeczytasz w tym poście. Sam prowadzę kilka grup i regularnie używam ich do promowania własnych kursów online.

#3 Facebookowy fanpage

Promując swój kurs online na Facebooku, możesz też założyć oddzielny fanpage tylko dla twoich kursów (tak ja to robię na swoim fanapage’u jak możesz zobaczyć na zdjęciu) albo nawet tylko dla jednego, konkretnego kursu.

Możesz z tego miejsca uczynić stream informacji związanych z twoim kursem lub kursami. Może być to jedno, zbiorcze miejsce dla wszystkiego, co się z twoim kursem wiąże.

#4 Kanał na YouTube

Jeśli twój kurs online to głównie materiał video, nie ma chyba bardziej oczywistego miejsca na jego promocję niż twój kanał na Youtube.

Jeśli masz już taki kanał – to świetnie! Możesz tam dodawać regularnie filmy odnośnie tematu, na który zrobiłeś kurs.

Jeśli jeszcze go nie masz – załóż go!

Tworząc kurs online naprawdę warto mieć jakąś, choćby niewielką, ale aktualną obecność na największej platformie video świata.

Przypomnij sobie tylko moment, w którym sam chciałeś się czegoś nauczyć.

Zapewne pierwszym albo jednym z pierwszych miejsc do których się udałeś, był właśnie YouTube.

I uwierz mi, nie jesteś jedyny.

Już od jakiegoś czasu materiały edukacyjne dostępne na YouTube mocno się sprofesjonalizowały. Ba! Wielu przecież tak zaczyna swoją karierę internetową!

Twój kanał na YouTube może być prostu miejscem prezentacji wycinków z twoich kursów wraz z odnośnikami do ich pełnych wersji. Ale może być też mieszanką fragmentów kursu z oryginalnymi, stworzonymi tylko dla Youtube’a filmami.

Nie zapomnij też wykorzystać opisu filmu do zaprezentowania swojego kursu i ewentualnie zachęcenia do odwiedzenia twojego bloga lub strony www.

Tutaj możesz zobaczyć mój kanał na Youtube.

#5 Własny blog lub strona www

Jeśli masz własną stronę www lub bloga, ten sposób na promowanie twojego kursu należy do gatunku tych oczywistych.

Twój blog lub strona to twoje i wyłącznie twoje miejsce na autopromocję. Pamiętaj tylko, że najlepsza autopromocja wiedzie przez wartościową pomoc niesioną ludziom, którzy jej potrzebują.

Zadbaj zatem o to, żeby twój strona czy blog zawierały treści, które pomogą czytelnikom w rozwiązaniu problemu. Wtedy promowanie twojego kursu będzie dużo łatwiejsze.

Możesz jednak poprzestać tylko na zwykłej, informacyjnej stronie, a nie rozbudowanym blogu.

Już sam fakt, że posiadasz stronę, będzie cię uwiarygodniał w oczach potencjalnych studentów.

#6 Współpraca

Bardzo dobrym sposobem na promocję twojego kursu jest zwyczajne poproszenie autorytetu w branży o pomoc.

Oczywiście nigdy nie może być to prośba w rodzaju:


Ej, weź powiedz swoim ziomkom, że mam taki xtra kurs online i niech się zapisują!

No, chyba że znasz tę osobę i żyjecie ze sobą w takich stosunkach, że inaczej sformułowana prośba uznana by była za niestosowną.

Ale w każdym innym przypadku w prośbie w rodzaju…


Cześć! Nazywam się tak i tak.
Tworzę kursy na ten i ten temat. Wiem, że jesteś autorytetem w tym temacie i chciałbym cię prosić o poradę, jak mogę uczynić swój kurs lepszym.
Tutaj jest darmowy link, dzięki któremu możesz się zapisać.

…nie będzie niczego niestosownego.

Możesz rzecz jasna nie uzyskać żadnej odpowiedzi, ale możesz ją też uzyskać, a wtedy możesz zaoferować kilka czy kilkanaście darmowych kuponów na swój kurs fanom czy followersom danego blogera czy youtubera.

Wtedy część jego autorytetu przejdzie na ciebie i będziesz mieć dużo łatwiejsze zadanie w uzyskaniu tych pierwszych zapisów i recenzji.

#7 Rodzina i przyjaciele

Najprawdopodobniej twoimi pierwszymi studentami będą członkowie twojej rodziny i znajomi. Kiedy zatem stworzysz już swój kurs online, podziel się nim z rodziną i przyjaciółmi i poproś o zapisanie się oraz o recenzję.

To chyba najprostszy sposób na początkową promocję swojego kursu, który nie wymaga wiele wysiłku .

Oto 7 prostych sposobów na szybkie spopularyzowanie twoich kursów online.

Z czasem przekonasz się, który z nich działa najlepiej w twoim przypadku.

Na początku pewnie będziesz starał się dotrzeć do jak największego grona odbiorców wykorzystując każdy kanał, ale z czasem wybierzesz dla siebie tylko te, które najlepiej sprawdzają się w twoim przypadku.

Bo, uwierz mi, z czasem robi się łatwiej.

PODSUMOWANIE

Jeśli nie jesteś profesjonalnym marketingowcem, spopularyzowanie twojego kursu online może stanowić dla ciebie nie lada wyzwanie. Oto 7 miejsc, gdzie możesz szybko spopularyzować swój nowy kurs.

  • Branżowe fora internetowe wciąż stanowią świetne miejsce do spopularyzowania twojego kursu.
  • Grupy w mediach społecznościowych. Najpopularniejsze są oczywiście grupy tematyczne na Facebooku.
  • Facebookowy fanpage. Promując swój kurs na Facebooku, możesz też założyć oddzielny fanpage tylko dla twoich kursów.
  • Nie chyba bardziej oczywistego miejsca na promocję twojego kursu niż twój kanał na Youtube.
  • Jeśli masz własną stronę www lub bloga, ten sposób na promowanie twojego kursu należy do gatunku tych oczywistych.
  • Bardzo dobrym sposobem na promocję twojego kursu jest zwyczajne poproszenie autorytetu w branży o pomoc.
  • Najprawdopodobniej twoimi pierwszymi studentami będą członkowie twojej rodziny i znajomi.

Komentarze